Mirakel kan inträffa

FönsterEfter snart tio års upprepade påminnelser och tjat tar hyresvärden tag i saken och ser till att sovrumsfönstret går att stänga. Dock inte utan morrande.

Det känns ganska skönt inför den annalkande snöstormen. Fast jag tar inte av mig dunjackan inomhus riktigt än… Så varmt har det inte hunnit bli på någon knapp timma.

Men kanske slipper jag mössan, de två extrafiltarna och korsdraget som sveper över och kyler ner de kroppsdelar som råkar befinna sig utanför täcket inatt. Kanske kan jag till och med läsa min bok utan torgvantar på ikväll. Vilken fest!

This entry was posted in Coffee Shop, Hope, Swedish and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

