La vie en rose, gris, ou noir et blanc?

Source: http://us.123rf.com/400wm/400/400/aliola/aliola1003/aliola100300032/6606133-pink-sunglasses-on-white.jpgVid årets nordiska konferens i implementeringsforskning i Linköping får jag bekräftat att verkligheten är komplex. Det tycks vara allmänt accepterat. Vilken lättnad, då är det inte bara jag som har inbillat mig.

Undantagen presenterar verkligheten som en rak linje från A till Z, utan omvägar eller överraskningar. Allt är under kontroll, tycks undantagen säga. Inte för att jag har något emot personer som tror på en idé och går sin egen väg. Jag har bara svårt att se det svartvita mönstret träda lika tydligt fram som de vill påskina, i en verklighet full med gråskalor.

Jag kanske skulle skaffa ett par tonade glasögon, rien que pour voir la vie en rose!

This entry was posted in Health Care, Research, Swedish, Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

