Värdet av bekräftelse

Vi pratar om barnuppfostran. Hon menar att man bara ska säga vad barnet ska göra, inte vad det inte ska göra eftersom ordet inte passerar obemärkt förbi. En form av positiv bekräftelse.

Jag reflekterar kring de gånger då jag fått köranvisningar och tänker att det kanske ligger en poäng i det. Jag minns att personen beskrev en viss korsning, men inte om jag skulle köra igenom den eller inte. 

Frågan är om jag hade haft lättare att hitta om jag enbart fått uppgifter om vad jag skulle hålla utkik efter, och inte om vad jag skulle köra förbi. Nåja, jag ska inte skylla mitt dåliga lokalsinne på någon annan!

Och till poängen. Då och då trillar det in konstruktiva och positiva kommentarer till denna blogg. Och det är klart att det känns bra med bekräftelse på att ens insatser är värdefulla. Så tack för det!

This entry was posted in Coffee Shop, Hope, Internet, Social Support, Swedish and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

