Dagens betraktelse

“Please, can I show you something?” Mannen räcker fram broschyrer och ser vädjande på mig. Han försöker blockera min framkomst genom sin framsträckta arm, uppenbarligen helt okänslig för mitt kroppsspråk. Det kalla snöslasket blåser upp i ansiktet, jag går med raska och bestämda steg. Jag ser honom i ögonen och skakar nekande på huvudet.

“I am not a terrorist” kommer det ur honom då. Nej, det trodde jag inte heller. Jag fortsätter mot mitt mål och slutför mina ärenden. På väg tillbaka genom stan hör jag hur två unga tjejer fnittrandes förundras över att samma man troligtvis har sagt precis detsamma till dem.

“I am not a terrorist.” Inget vidare marknadsföringsknep så här i juletider… Det är nästan så att jag i skrivande stund undrar vad han ville pracka på mig. Fast undran går snabbt över.

This entry was posted in Coffee Shop, Swedish, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

