Tankar ljus i grönskan

Ytterligare en av dessa dagar då det starkaste dagsljuset känns som om det ändå inte riktigt räcker till för att väcka alla sinnen till liv. Pälsar på mig och går ut på promenad, på öppna fält för att maximera ljusintaget.

Jag går med blicken vänd mot den lilla reva i molntäcket som trots allt blottar en fläck av blå himmel och släpper igenom en svag solstråle. Tankar ljus och försöker känna hur D-vitaminerna aktiveras i kroppen.

Åter hemma, mör i kroppen och genomblåst av en bitande vind, satsar jag på att stimulera doftsinnet. Sticker lustfyllt in nejlikor i de vätskande apelsinernas oranga skal. Det sticker i näsan och fingrarna blir sötklibbiga.

Sedan är det smaklökarnas tur. En bit saftig lökkorv sköljs ner med svart, hett kaffe. Till sist bänkar jag mig i soffan och låter Ryan Gosling underhålla mig.

Det är vinter och det är mörkt. Och här inne är det ganska mysigt nu. Med en uppfriskande citrusdoft, fladdrande värmeljus och en laxfjäril i den sjudande stekpannan.

Glad andra advent!

This entry was posted in Coffee Shop, Nature, Swedish, Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

