Då, Nu, Sedan

Jag går genom institutionens korridorer, från rum till rum, från den ena uppgiften till den andra. Jag färdas genom en ström av olika intryck, från olika tidsepoker. Så väl dåtida, som nutida och framtida, även om de sistnämnda endast kan vara frukter av min fantasi. 

Jag färdas mellan uppställningar av historisk kuriosa, såsom gamla medicinska instrument som får en att förnimma historiens vingslag, och rum fulla av nyantagna studenter, vars ambitioner ger en försmak av framtidens vårdmiljöer. 

Märkbart påverkad av alla intryck står jag ändå kvar i strömmens mitt: här och nu. Det känns bra, och jag är nyfiken på vad som komma skall. Men det blir då, inte nu.

Tillbaka hit, nu, till arbetsbordet och uppgifter som väntar på att tas itu med! Och en liten hälsning och önskan till nya och gamla läsare om en fortsatt bra dag 🙂

This entry was posted in Coffee Shop, Health Care, Hope, Research, Swedish and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

