Tid, lust och dans

Jag har precis haft förmånen att höra en föreläsning av Bodil Jönsson, fysiker och författare, samt att dansa afrikansk dans. En utmärkt kombination av tid för eftertanke och energisk livsglädje i nuet!

Med mig från Bodil Jönssons presentation tar jag med mig en intressant tanke. “Det går inte att skilja tiden och livet. Har du ont om tid, på riktigt, har du ont om liv.”

Med det tror jag att hon vill ha sagt att tiden finns och går, oavsett vad vi gör och tänker om den. Därför kan vi inte ha ont av den, om vi de facto lever. 

Och från dansen tar jag med mig sprudlande glädje, smittsamma musiktakter och svettiga träningskläder 🙂

Tack för idag!

This entry was posted in Coffee Shop, Hope, Swedish and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Tid, lust och dans

  1. zigsputnik says:

    “I en nygammal tid. Om att bli gammal när horisonten flyttar sig.” Bodil Jönssons blog: http://www.bodiljonsson.se/blog/

Leave a Reply

