Livet är nu

Förr eller senare tar livet slut. I alla fall vet jag inget om någon eventuell fortsättning. Livet, i den form jag känner till det, når vid något tillfälle vägs ände, på ett eller annat sätt.

Därför gäller det också att ta vara på det. Som med det mesta som finns i begränsad mängd blir det värdefullt. Som en gourmetmiddag med aptitretare, som ger lust på mer. Ibland känns livet just så lustfyllt, andra gånger betydligt mindre, om alls.

Min förhoppning och ambition är ändå att ta vara på livet så länge det varar. Och att försöka komma ihåg att prioritera det mest väsentliga och tala om för de viktigaste personerna i mitt liv att de är just det, omåttligt betydelsefulla. Innan tillfället är förbi.

Med start… nu!

Så jag hoppas att mina nära och kära känner sig träffade, att de vet och förstår hur betydelsefulla de är för mig. Jag ska försöka bli bättre på att visa det, mer, oftare. Puss och kram, så länge!

This entry was posted in Coffee Shop, Hope, Social Support, Swedish, Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Livet är nu

  1. ladde says:

    Saaaa sant Fritzan! Haller med dig och tack för att du fick det sagt!!!!
    Stor kram till dig o alla 🙂 =)

Leave a Reply

