Löfte om vår

När jag vaknade i söndags morse hörde jag fågelkvitter. Det lät som ett löfte om den annalkande våren. Jag försöker att tänka på det nu, när februarikylan biter sig fast och längtan efter ljus och värme spirar i kroppen.

Foto: Martin Lindström

Samtidigt som kylan dröjer sig kvar fortsätter värmeljusen att lysa upp där hemma. Och vintertäcket känns som en varm omfamning när jag kryper till sängs. De bekväma vinterkängorna sitter numera som ett andra hudlager. Dem kan jag stå ut med ett tag till.

Med andra ord finns det alltid något att glädja sig åt. I alla fall söker jag dessa vardagens små glädjeämnen. Det piggar upp!

Tänk bara, när puppan förvandlas till fjäril och slår ut sina färggranna vingar…

This entry was posted in Hope, Swedish and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

